Made in the Royal Navy: Britse marine introduceert nieuwe filmpjes voor wervingscampagne [video]


Door: Katrien Hertogs
Bericht geplaatst: 16-03-2018 | Laatst aangepast: 16-03-2018


De Britse marine kampt met een serieus personeelstekort. De twee nieuwe rekruteringsfilmpjes die ze vorige week binnen hun campagne "Made in the Royal Navy" lanceerden, zorgen hopelijk voor nieuwe potentiŽle kandidaten.

Britse wervingscampagne
Still uit een van de commercials. (Bron: still uit commercial Britse marine)

Eind 2014 startte de Royal Navy met hun nieuwe wervingscampagne "Made in the Royal Navy". Hiervoor creŽerde marketing- en reclamebureau WCRS een reeks filmpjes. Het digitale mediabureau E3 zorgde daarbij voor een nieuwe landing page op de rekruteringswebsite van de Royal Navy. In plaats van te focussen op de trainingen en praktische aspecten van de marine, concentreerden ze zich nu vooral op de kwaliteiten en persoonlijke ontwikkeling van mensen in de marine. Iedereen is anders, maar ze zijn wel allemaal "made in the Royal Navy."



Er werd ook gewerkt aan het beter overbrengen van het jobaanbod bij de Royal Navy. Ze boden namelijk meer dan 100 verschillende functies aan, maar merkten na een grootscheeps onderzoek (uitgevoerd door E3 in 2016) dat potentiŽle kandidaten door de bomen het bos niet meer zagen. Het online rekruteringsproces moest dus verbeterd worden. E3 ontwikkelde daarom voor de website dertien verschillende persona's waar kandidaten zich mee kunnen identificeren, zoals een schoolverlater die niet goed weet of de marine iets voor hem is.

Vorige week lanceerde de Royal Navy twee nieuwe filmpjes waarmee ze vooral wil benadrukken dat ze een organisatie is waarin mensen hun volle potentieel kunnen bereiken, welke achtergrond je ook hebt of met welk gender je je ook identificeert. Het eerste filmpje, 'Louise's Story', gaat over een vrouw die haar plaats vond bij de marine. In het tweede, 'Modou's Story', ligt de nadruk op het nooit opgeven en altijd hard blijven werken om jezelf te verbeteren. Hopelijk kunnen de persoonlijke filmpjes nieuwe kandidaten inspireren om het personeelstekort op te vangen.





Het personeelstekort bij de Royal Navy is nijpend, tegelijkertijd vragen de twee nieuwe vliegkampschepen veel personeel. Het personeelstekort heeft directe gevolgen voor de inzet van destroyers en fregatten, en was zelfs een van de redenen voor de verkoop van HMS Ocean.
Ook de Nederlandse en Belgische marines hebben te maken met tekorten. Vorige week werd bekend dat Nederland mede door personeelstekort geen schip naar de wateren rond SomaliŽ kan sturen voor de anti-piraterijoperatie. Beide marines hebben echter geen eigen wervingsafdeling en wervingscampagnes meer.

Vorige maand was het de Franse marine dat met nieuwe commercials de werving een boost wilde geven.







comments powered by Disqus


Marineschepen.nl
Contact
Over deze site
Privacy
Adverteren
Blijf op de hoogte via:
Twitter
Facebook
Flickr
Copyright
Alle rechten voorbehouden.

Sinds 13 augustus 2001



Menu
Nieuwsoverzicht

Gerelateerde artikelen